Hieronder vindt u een lijst met veelgestelde vragen. Indien het antwoord op uw vraag hier niet tussen staat kunt u altijd contact met ons opnemen via 0222 312027 of info@cinematexel.nl.

1) Waarom staat het programma er maar tot en met woensdag op?
3) Waar kan ik terecht als ik iets verloren ben in de bioscoop?
4) Kan ik reeds betaalde tickets nog omruilen/retourneren?
5) Ik ben mijn strippenkaart kwijt, wat moet ik doen?
6) Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?
7) Heeft u geen printer om de bevestigings e-mail (Ideal ticket) met barcode af te drukken?
8) Mag ik als ik jonger ben dan 16 jaar onder begeleiding van een ouder persoon naar een film met leeftijdskeuring 16?
9) Mag ik als ik jonger ben dan 12 jaar naar een film voor 12 jaar en ouder?

1) Waarom staat het programma er maar tot en met woensdag op?
Een filmweek loopt van donderdag tot en met woensdag. Iedere zondag/maandag maken wij de balans van het afgelopen weekend op om vervolgens, in combinatie met de premières in die week, het programma van de nieuwe speelweek samen te stellen. We streven ernaar om dit programma uiterlijk maandag om 12.00 uur ’s middags op onze website te hebben. In het geval van sommige grote titels en/of evenementen kan het voorkomen dat deze aanvangsttijden dan al eerder bekend zijn. U vindt deze voorstellingen onder het kopje ´Early Reservations´ in de agenda.

2) Waar kan ik terecht als ik iets verloren ben in de bioscoop?
Indien u iets verloren bent kunt u ons bellen op 0222 312027 of komt u even langs de kassa.

3) Kan ik reeds betaalde tickets nog omruilen retourneren?
Wanneer u een ticket via Ideal heeft betaald is het niet mogelijk uw ticket via de website te wijzigen.
Indien u uw ticket wilt omruilen naar een ander tijdstip/andere dag, kunt u de ticket (niet de bevestiging van de reservering maar de ticket met barcode) doorsturen naar info@cinematexel.nl en erbij zetten welke film, dag, tijdstip en wat voor stoelen u ongeveer wilt. Ook kunt u telefonisch contact met ons opnemen nadat u de ticket gestuurd heeft om te vertellen wat voor wijziging u wilt maken en of de film nog genoeg plek heeft.

Indien u de ticket wilt annuleren, doordat u bent verhinderd, kunt u de ticket doorsturen naar info@cinematexel.nl . Wij storten dan het geld wat u heeft betaald terug, maar wij rekenen wel €2,50 administratiekosten. Wanneer u de ticket terugstuurt naar info@cinematexel.nl zet dan uw bankrekeningnummer erbij en ter name van.

U kunt uw gekochte tickets annuleren tot uiterlijk 4 uur vóór aanvang van de desbetreffende voorstelling.
Let op: kaarten voor events kunt u tot uiterlijk 24 uur vóór aanvang van de desbetreffende voorstelling annuleren.

4) Ik ben mijn Strippenkaart, wat moet ik doen?
Neem indien u uw Strippenkaart kwijt bent zo snel mogelijk contact met ons op zodat wij de kaart kunnen blokkeren en kunnen voorkomen dat er misbruik van de kaart wordt gemaakt.

5) Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?
Indien u een klacht heeft kunt u deze mailen naar info@cinematexel.nl. Wij zullen dan zo snel mogelijk contact met u opnemen.

6) Heeft u geen printer om de bevestigings e-mail met barcode af te drukken?
Heeft u een bevestiging van uw aankoop (Ideal betaling) ontvangen met daarop een barcode, maar heeft u geen printer om dit af te drukken? Noteer dan het barcodenummer, datum, zaal, aantal personen, de rij en de stoelen. Ook kunt u nog even langs de kassa en dan zal het ticket voor u uitgedraaid worden.

7) Mag ik als ik jonger ben dan 16 jaar onder begeleiding van een ouder persoon naar een film met leeftijdskeuring 16?
Volgens de wet krijgen kinderen die jonger zijn dan 16 jaar geen toegang tot een bioscoopfilm met de leeftijdgrens 16. Ook niet wanneer zij door een volwassene worden begeleid. Wij mogen om legitimatie vragen. Indien er geen geldige legitimatie overhandigd kan worden zal de toegang ontzegd worden. Onder een geldig legitimatiebewijs wordt verstaan een paspoort, Nederlandse identiteitskaart of een Nederlands rijbewijs. Kopieën hiervan zullen niet worden geaccepteerd.

8) Mag ik als ik jonger ben dan 12 jaar naar een film voor 12 jaar en ouder?
Voor de leeftijdsgrens van 12 jaar zal bij twijfel altijd naar de leeftijd gevraagd worden waarbij het antwoord als correct wordt beschouwd.